Problemen met Coronalert-app nog niet van de baan

De technische problemen die vorige week opdoken met de Coronalert-app zijn nog niet opgelost. Dat bevestigt de woordvoerster van Karine Moykens, voorzitter van het Interfederaal Comité Testing & Tracing. Datanews kwam eerder al met het nieuws. Een bijgewerkte Android-versie blijkt niet het verhoopte resultaat te hebben.

Heel wat gebruikers van de Coronalert-app krijgen geen bijgewerkte gegevens meer van de zogeheten 'blootstellingschecks'. De laatste dagelijkse update dateert van 5 of 6 januari. Het probleem is ontstaan door de aankoppeling met de 10 andere Europese landen. Sinds 6 januari 'praat' onze corona-app nu met de andere corona-apps van tien Europese landen, waardoor ook contacten in het buitenland worden geregistreerd.

Een in allerijl ontwikkelde bijgewerkte versie 1.11.1 van de Android-app zou de technische problemen oplossen. Maar ondertussen blijkt dat dit niét het geval is. Aan de problemen zou volop gewerkt worden.

Zonder bijgewerkte gegevens heeft de Coronalert-app weinig nut: het zijn precies die gegevens die gebruikt worden om een persoonlijk besmettingsrisico in te schatten. Op iOS zou het probleem zich niet voordoen.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.