De storing van het elektronisch patiëntendossier in het AZ Sint-Lucas in Gent is voorbij. De storing kwam er na oververhitting van een externe server in Parijs. Vanaf morgen/vrijdag gaan alle afspraken in het ziekenhuis opnieuw door zoals gepland. Patiënten die nog geen nieuwe afspraak kregen, of die donderdag door de storing niet in het ziekenhuis terecht konden, zullen zo snel mogelijk opnieuw ingepland worden.
Ook het raadplegen van het eigen medisch dossier wordt op korte termijn opnieuw mogelijk. Door de storing moest AZ Sint-Lucas donderdag 115 geplande operaties schrappen. Spoed en dringende zorg bleven wel verzekerd.
Lees ook : Hitte : AZ Sint-Lucas schrapt 115 geplande operaties door oververhitte server in Parijs







