EpiCURA ziekenhuis gebruikt artificiële intelligentie voor nko-consultaties

De EpiCURA-ziekenhuisgroep in Henegouwen heeft een subsidie gekregen van Digital Wallonia om samen te werken met het bedrijf Bingli om tegen eind 2023 een intelligente, aanpasbare medische vragenlijst te ontwikkelen voor nko-consultaties, aldus de groep in een persbericht.

De vragenlijst, die moet worden ingevuld vóór het consult, zal een voorgestelde medische diagnose geven, "waardoor de patiënt en de arts echt tijd besparen", zodat de laatste zich "meer kan concentreren op de menselijke interactie", aldus de ontwerpers van het project.

De AI van Bingli werkt als een echt gesprek met een arts en zal de patiënt 70-100% van de vragen van de arts stellen vóór het persoonlijke consult, waardoor "bezoeken efficiënter worden en er aanzienlijke hulp wordt geboden bij het stellen van een diagnose".

Het project is gericht op het verbeteren van de patiëntenzorg en de kwaliteit van de zorg, evenals het bieden van educatieve ondersteuning voor jonge artsen, concludeert de ziekenhuisgroep.

> Lees ook: “Consultaties kunnen efficiënter en empathischer met bingli”

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.